tiistai 1. joulukuuta 2015

kaksoismassa vauhtipyörä

Kaksoismassavauhtipyörä

Kaksoismassa vauhtipyörää käytettään siksi jotta matalilla kierroksilla ajaessa auto ei tärisisi.
Kaksoismassavauhtipyörä eroaa tavallasesta vauhtipyörästä siten että kaksoismassavauhtipyörä koostuu kahdesta eri osasta, primäärisestä- ja sekundäärisestä vauhtipyörästä. Nämä osat on liitetty toisiinsa jousi vaimenninjärjestelmällä ja kuula- tai liukulaakerilla jotta osat voivat pyöriä eri aikaan.
Viallinen kaksoismassavauhtipyörä tärisee ajossa todella paljon.
Kun autossa on kaksoismassavauhtipyörä  jälkikäteen voi asentaa tavallisen vauhtipyörän
kaksoismassavauhtipyörän kunto tarkistetaan vaihdelaatikon irti ollessa että siinä ei ole sinisiä ylikuumenemisen jälkiä taikka halkeamia.
myös katsotaan että onko vauhtipyörän laakeri vuotanut/jumittunut taikka puuttuuko tiiviste.
Kaksoismassavauhtipyörä asennetaan samallalailla kuin tavallinen vauhtipyörä.käyttämällä oikeita pultteja ja oikeita työkaluja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti