Kaksoismassavauhtipyörä
Kaksoismassa vauhtipyörää käytettään siksi jotta matalilla kierroksilla ajaessa auto ei tärisisi.
Kaksoismassavauhtipyörä eroaa tavallasesta vauhtipyörästä siten että
kaksoismassavauhtipyörä koostuu kahdesta eri osasta, primäärisestä- ja
sekundäärisestä vauhtipyörästä. Nämä osat on liitetty toisiinsa jousi
vaimenninjärjestelmällä ja kuula- tai liukulaakerilla jotta osat voivat
pyöriä eri aikaan.
Viallinen kaksoismassavauhtipyörä tärisee ajossa todella paljon.
Kun autossa on kaksoismassavauhtipyörä jälkikäteen voi asentaa tavallisen vauhtipyörän
kaksoismassavauhtipyörän kunto tarkistetaan vaihdelaatikon irti ollessa että siinä ei ole sinisiä ylikuumenemisen jälkiä taikka halkeamia.
myös katsotaan että onko vauhtipyörän laakeri vuotanut/jumittunut taikka puuttuuko tiiviste.
Kaksoismassavauhtipyörä asennetaan samallalailla kuin tavallinen vauhtipyörä.käyttämällä oikeita pultteja ja oikeita työkaluja.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti